⭕ 4 rodzaje krótkich wystąpień – które znasz? 🤔
z serii hasztag#DzielenieSieWiedza lub hasztag#DzieleniaSięWiedzą 😉
1️⃣ elevator pitch/speech, czyli „krótka rozmowa w windzie” to format, który zakłada krótki, konkretny opis np. projektu/osoby, którego celem jest przedstawienie konkretnej idei w ciągu kilkunastu sekund (czyli tyle, ile jedzie winda).
Oznacza to gotowość opowiedzenia o danym temacie w bardzo krótkim czasie, od 30 sekund do 2 minut.
Wywodzi się i jest praktykowana najczęściej w biznesie, należy do szeroko omawianego biznesowego marketingu.
2️⃣ Lighting talk – “błyskawiczna wypowiedź” to krótkie, błyskawiczne wystąpienie, czasami z wykorzystaniem dodatkowej prezentacji.
Najczęściej organizuje się wydarzenia, podczas których występuje 16 osób, z których każda ma po 5 minut, lub 11 osób po 6 minut „na głowę”.
Lighting Talk wywodzi się z konferencji technicznych, początkowo poświęconych językom programowania.
Dzięki swojej intensywności i krótkiemu czasowi trwania, Lightning Talks mogą być bardzo angażujące i inspirujące dla publiczności.
3️⃣ Pecha Kucha – (wym. peczakcza) z języka japońskiego dźwięki rozmowy; to rodzaj prezentacji, który wyróżnia żelazna formuła 20×20 czyli 20 slajdów, każdy wyświetlany przez 20 sekund, co daje 6 min, 40 sek. na pojedyncze wystąpienie.
Ten rodzaj prezentacji został wymyślony przez parę architektów Astrid Klein i Marka Dythama (w Tokio) w celu ożywienia nudnych i przydługich prezentacji architektonicznych.
Dlatego początkowo prezentacje PK obejmowały dziedziny kreatywne: malarstwo, grafikę, design, architekturę itd. Jednak obecnie tematy z innych obszarów są poruszane równie często.
4️⃣ Ignite – (ang. – zapalać) to format prezentacji, który polega na wygłaszaniu krótkich, dynamicznych przemówień, w których mówca ma ograniczony czas na każdy slajd.
Podobnie jak PechaKucha posiada twardą regułę.
W Ignite jest to 15×20, czyli 15 slajdów, każdy wyświetlany przez 20 sekund. To wymusza na mówcy klarowność, zwięzłość i precyzję w przekazywaniu informacji.
Prezentacje Ignite są wykorzystywane na konferencjach, spotkaniach branżowych i innych wydarzeniach, gdzie wielu prelegentów dzieli się swoimi pomysłami w krótkim czasie.
Ich celem jest zaskoczenie, inspiracja i przekazanie konkretnego przesłania w dynamiczny sposób.
Który rodzaj znasz?
A może miałeś/miałaś okazję, aby wystąpić z którymś formacie?
Nie ukrywam – jestem szalenie ciekawa odpowiedzi w komentarzach😁
*główne źródło informacji pochodzi z portalu ngo (link podam w komentarzu)
hasztag#jubilerwystąpieńpublicznych